CO POWINNO SIĘ ZNALEŹĆ W DOBRYM I SKUTECZNYM CV? – DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

CO POWINNO SIĘ ZNALEŹĆ W DOBRYM I SKUTECZNYM CV? – DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Jeśli czytałeś artykuł „Co powinno się znaleźć w dobrym i skutecznym CV” cz. 1 (http://obserwatoriumrozwoju.pl/co-powinno-sie-znalezc-w-do…/ to wiesz, że warto je rozpocząć od profilu zawodowego, a także jak go przygotować. Dzisiaj przejdziemy do kolejnej sekcji i omówimy doświadczenie zawodowe?

Co rozumiemy pod tym pojęciem? Otóż zgodnie z Ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy jest to doświadczenie uzyskane w trakcie zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej. Czyli w sekcji doświadczenie zawodowe skupiamy się na:
✔️ firmach, w których pracowałeś
✔️ odbytych praktykach
✔️ projektach, które realizowałeś.

Oczywiście nie wystarczy wymienić nazwę firmy, czy instytucji. Ważne, aby opisać zakres obowiązków tak, aby rekruter mógł zweryfikować to, czym się zajmowałeś w kontekście oferty pracy. I tu wracamy do artykułu „Jak napisać dobre i skuteczne CV? (http://obserwatoriumrozwoju.pl/jak-napisac-dobre-i-skutecz…/) – pamiętaj❗️ że dobre CV to CV dedykowane, czyli skoncentrowane na potrzebach pracodawcy opisanych w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Doświadczenie zawodowe to bardzo ważna, o ile nie najważniejsza część Twojego résumé. Warto zatem zadbać, by była Twoim sprzymierzeńcem. Aby tak się stało, skorzystaj z poniższych wskazówek:
✔️ Dopasuj treść CV do oferty pracy – w pierwszej kolejności opisz te stanowiska i obowiązki, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu i mogą być interesujące dla przyszłego pracodawcy.
✔️ Pochwal się sukcesami – Stworzyłeś dział rekrutacji? Opracowałeś nowoczesny system archiwizacji dokumentów? ✔️ Opisz swoje osiągnięcia i wyróżnij się na tle innych!
✔️ Podziel obowiązki na kategorie – postaraj się maksymalnie ułatwić specjaliście ds. rekrutacji czytanie Twojego opisu doświadczenia, dzięki temu łatwiej będzie mu znaleźć najważniejsze informacje. Sekcję doświadczenie możesz podzielić na kategorie takie jak “Główne obowiązki”, “Osiągnięcia” i “Dodatkowe obowiązki”
✔️ Wyróżniaj się – nie wpisuj tego co wszyscy: “współpraca z klientami” czy “realizowanie powierzonych zadań” nie mówią wiele, a co za tym idzie mają dla rekrutera małą wartość.
✔️ Bądź konkretny – na ile to możliwe posługuj się procentami, liczbami i przykładami.

A teraz przykłady? Zauważ, że tak w pierwszym, jak i drugim przedstawione zostały te same dane. Co jednak je różni to forma. Forma, która ma wpływ na odbiór Twojego CV przez odbiorcę, a co za tym idzie na to, czy zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną.

? Przykład nr 1
Firma Slow Life
Załatwianie codziennych spraw biurowych
Przyjmowanie klientów
Organizowanie szkoleń
Prowadzenie Facebooka i kalendarza
Zaopatrzenie biura
Praca w Excelu

? Przykład nr 2
Slow Life sp. z o.o.
Stanowisko: Asystentka Prezesa
Główne obowiązki:
• koordynacja codziennej pracy biura
• nadzór nad dokumentami firmowymi
• przygotowywanie pism
• obsługa urządzeń biurowych
• przyjmowanie klientów (w języku polskim i angielskim)
• prowadzenie kalendarza spotkań
• planowanie i nadzór nad zaopatrzeniem biura
Osiągnięcia:
• ukończenie kursu Excela z wynikiem bardzo dobrym
• obniżenie kosztów zaopatrzenia biura o 15%
Dodatkowe obowiązki:
• dbanie o pozytywny wizerunek firmy
• prowadzenie firmowego profilu na Facebooku

Pisz, jeśli masz pytania, uwagi bądź sugestie dotyczące tego, bądź kolejnych artykułów. Na wszystkie wiadomości chętnie odpowiemy?

Pisz, lub dzwoń, jeśli chciałbyś się umówić na konsultację indywidualną.

Do zobaczenia!

No Comments

Post A Comment