CO POWINNO SIĘ ZNALEŹĆ W DOBRYM I SKUTECZNYM CV? – DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

CO POWINNO SIĘ ZNALEŹĆ W DOBRYM I SKUTECZNYM CV? – DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Jeśli czytałeś artykuł „Co powinno się znaleźć w dobrym i skutecznym CV” cz. 1 (http://obserwatoriumrozwoju.pl/co-powinno-sie-znalezc-w-do…/ to wiesz, że warto je rozpocząć od profilu zawodowego, a także jak go przygotować. Dzisiaj przejdziemy do kolejnej sekcji i omówimy doświadczenie zawodowe📝

Co rozumiemy pod tym pojęciem? Otóż zgodnie z Ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy jest to doświadczenie uzyskane w trakcie zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej. Czyli w sekcji doświadczenie zawodowe skupiamy się na:
✔️ firmach, w których pracowałeś
✔️ odbytych praktykach
✔️ projektach, które realizowałeś.

Oczywiście nie wystarczy wymienić nazwę firmy, czy instytucji. Ważne, aby opisać zakres obowiązków tak, aby rekruter mógł zweryfikować to, czym się zajmowałeś w kontekście oferty pracy. I tu wracamy do artykułu „Jak napisać dobre i skuteczne CV? (http://obserwatoriumrozwoju.pl/jak-napisac-dobre-i-skutecz…/) – pamiętaj❗️ że dobre CV to CV dedykowane, czyli skoncentrowane na potrzebach pracodawcy opisanych w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Doświadczenie zawodowe to bardzo ważna, o ile nie najważniejsza część Twojego résumé. Warto zatem zadbać, by była Twoim sprzymierzeńcem. Aby tak się stało, skorzystaj z poniższych wskazówek:
✔️ Dopasuj treść CV do oferty pracy – w pierwszej kolejności opisz te stanowiska i obowiązki, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu i mogą być interesujące dla przyszłego pracodawcy.
✔️ Pochwal się sukcesami – Stworzyłeś dział rekrutacji? Opracowałeś nowoczesny system archiwizacji dokumentów? ✔️ Opisz swoje osiągnięcia i wyróżnij się na tle innych!
✔️ Podziel obowiązki na kategorie – postaraj się maksymalnie ułatwić specjaliście ds. rekrutacji czytanie Twojego opisu doświadczenia, dzięki temu łatwiej będzie mu znaleźć najważniejsze informacje. Sekcję doświadczenie możesz podzielić na kategorie takie jak “Główne obowiązki”, “Osiągnięcia” i “Dodatkowe obowiązki”
✔️ Wyróżniaj się – nie wpisuj tego co wszyscy: “współpraca z klientami” czy “realizowanie powierzonych zadań” nie mówią wiele, a co za tym idzie mają dla rekrutera małą wartość.
✔️ Bądź konkretny – na ile to możliwe posługuj się procentami, liczbami i przykładami.

A teraz przykłady😊 Zauważ, że tak w pierwszym, jak i drugim przedstawione zostały te same dane. Co jednak je różni to forma. Forma, która ma wpływ na odbiór Twojego CV przez odbiorcę, a co za tym idzie na to, czy zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną.

🔹 Przykład nr 1
Firma Slow Life
Załatwianie codziennych spraw biurowych
Przyjmowanie klientów
Organizowanie szkoleń
Prowadzenie Facebooka i kalendarza
Zaopatrzenie biura
Praca w Excelu

🔹 Przykład nr 2
Slow Life sp. z o.o.
Stanowisko: Asystentka Prezesa
Główne obowiązki:
• koordynacja codziennej pracy biura
• nadzór nad dokumentami firmowymi
• przygotowywanie pism
• obsługa urządzeń biurowych
• przyjmowanie klientów (w języku polskim i angielskim)
• prowadzenie kalendarza spotkań
• planowanie i nadzór nad zaopatrzeniem biura
Osiągnięcia:
• ukończenie kursu Excela z wynikiem bardzo dobrym
• obniżenie kosztów zaopatrzenia biura o 15%
Dodatkowe obowiązki:
• dbanie o pozytywny wizerunek firmy
• prowadzenie firmowego profilu na Facebooku

Pisz, jeśli masz pytania, uwagi bądź sugestie dotyczące tego, bądź kolejnych artykułów. Na wszystkie wiadomości chętnie odpowiemy😊

Pisz, lub dzwoń, jeśli chciałbyś się umówić na konsultację indywidualną.

Do zobaczenia!

No Comments

Post A Comment