
18 lip CO POWINNO SIĘ ZNALEŹĆ W DOBRYM I SKUTECZNYM CV? Cz. 4
Dzisiaj kolejny artykuł z cyklu „Co powinno się znaleźć w dobrym i skutecznym CV?”. Jak widzisz to już czwarty artykuł poświęcony temu tematowi, do lektury wcześniejszych zapraszam na nasz blog http://obserwatoriumrozwoju.pl/blog/
A przeczytasz w nich o takich elementach CV jak:
? profil zawodowy
? doświadczenie zawodowe
? umiejętności.
Dzisiaj przechodzimy do tematu WYKSZTAŁCENIE.
Wielu kandydatów jest przyzwyczajonych podawać je na początku CV, pod danymi osobowymi. Czy to błąd? Nie, ale obecne trendy odchodzą od tego typu praktyk. Z reguły pracodawcę bardziej interesuje Twoje doświadczenie zawodowe i konkretne umiejętności, dlatego też te elementy proponuję zamieszczać w eksponowanych miejscach. Jeśli jeszcze nie wiesz, co w przypadku resumé oznacza „eksponowane miejsce” zapraszam do lektury tekstu „Jak napisać dobre i skuteczne CV?” http://obserwatoriumrozwoju.pl/jak-napisac-dobre-i-skutecz…/.
A wracając do rzeczy – podobnie jak i inne elementy CV, wykształcenie wymień w kolejności chronologicznej, od najnowszego.
A co w sytuacji, jeśli to wcześniejsza edukacja jest bardziej istotna z punktu widzenia oferty pracy, na którą aplikujesz? Pozostań przy zapisie chronologicznym, za to informację, na które chcesz zwrócić uwagę rekrutera wyróżnij pogrubioną czcionką, lub zaznacz w inny, pasujący Ci sposób.
Dodatkowo – nie pisz o prehistorii ? Jeśli masz wykształcenie wyższe nie podawaj informacji o liceum, a jeśli średnie – o szkole podstawowej. Ukończenie szkoły średniej i zdanie matury jest warunkiem koniecznym aplikowania na studia, a zatem jeśli studiujesz to rozumie się samo przez się, że skończyłeś szkołę średnią i masz maturę ?. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wykształcenie średnie odpowiada specyfice interesującego Cię stanowiska, szczególnie, gdy wykształcenie wyższe jest z innego zakresu. Wtedy jak najbardziej podaj informację o szkole średniej. Mówiłam o tym już wcześniej, ale jest to tak istotne, że powtórzę raz jeszcze – dobre CV jest dedykowane, czyli przygotowane z myślą o konkretnej posadzie i konkretnym pracodawcy, aby rekruter na pierwszy rzut oka znalazł informacje, których szuka, tj. generalnie te, o których pisze w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
A jak powinno to wyglądać w praktyce? Załóżmy, że aplikujesz na stanowisko związane z organizacją reklam. Chronologicznie, jako pierwszą zamieść informację nt. ukończonych studiów wyższych. Jeśli w dalszym ciągu studiujesz, w miejsce daty kończącej wpisz „obecnie”, lub „w trakcie”. Zapytasz po co informacja nt. studiów, które nijak się mają do stanowiska, na które aplikujesz? Otóż studia, poza informacją na temat praktycznej i teoretycznej wiedzy, którą w ich trakcie pozyskałeś informują pracodawcę, że jesteś osobą otwartą i ciekawą świata, chcesz się uczyć i doskonalić, oraz stawiasz sobie kolejne cele rozwojowe. Oczywiście w konkretnych przypadkach nie musi to być w 100% prawdą, niemniej jednak konotacje są z reguły pozytywne. A czemu z reguły? No cóż, nie bez znaczenia pozostaje uczelnia, którą wybrałeś. Większość rekruterów ma choć pobieżną wiedzę na temat tego, które uczelnie są renomowane i ukończenie ich gwarantuje wysoki poziom posiadanej wiedzy i umiejętności, a które wręcz przeciwnie. Oczywiście w cenie są te pierwsze, co nie zmienia faktu, że nawet uczelnia wyższa o pośledniej opinii jest lepsza niż jej brak.
2010 – 2015 Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP
Kierunek: Pedagogika Wczesnoszkolna
2006 – 2010 Zespół Szkół Stenotypii i Języków Obcych
2006 – 2010 Zespół Szkół Stenotypii i Języków Obcych
Kierunek: Organizacja reklamy
Tytuł: Technik organizacji reklamy
Pamiętaj też o KURSACH i SZKOLENIACH, w szczególności aktualnych i potwierdzonych certyfikatami. One również stanowią gwarancję posiadania przez Ciebie poszukiwanej przez rekrutera wiedzy i umiejętności, a także potwierdzają chęć rozwoju i odpowiedzialność za powierzona pracę i zadania.
Mam nadzieję, że z zainteresowaniem przeczytałeś ten artykuł. Pisz, jeśli masz pytania, uwagi bądź sugestie dotyczące tego, bądź kolejnych. Na wszystkie wiadomości chętnie odpowiemy?
Pisz, lub dzwoń, jeśli chciałbyś się umówić na konsultację indywidualną.
Do zobaczenia!
No Comments